مکمل پروتئین وی

۲ بازديد

چه نوع مکمل پروتئینی انتخاب کنیم؟

مکمل های پروتئینی یک مجموعه وسیع با قدرت انتخاب بالا هستند. انتخاب مکمل پروتئینی صحیح یک مشکل اساسی بسیاری از ورزشکاران می باشد.

مکمل های پروتئینی به دلایلی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می کنند:
- نسبت به غذا های پر پروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات راحت تر تهیه می شوند.
- نسبت به غذاهای پروتئینی، حداقل میزان چربی و کلسترول را دارند.
- نسبت به غذا های پروتئینی، از لحاظ هزینه ارزان تر هستند.
- طعم های خوشایندی داشته که قابل استفاده برای عموم می باشند.

مهمترین نگرانی بسیاری از مردم در انتخاب پروتئین، حساسیت هایی که ممکن است به دلیل وجود لاکتوز، سویا، کازئین و حتی تخم مرغ ایجاد نمایند. نگرانی دیگر می تواند به ترکیبات مصنوعی به کار رفته در درون مکمل ها نیز مربوط باشد.

علی رغم تنوع مکمل های پروتئینی موجود، تفاوت های اساسی در زیر عنوان شده است:
- نوع پروتئین مصرف شده
- نوع شیرین کننده و اسانس های به کار رفته
- هزینه
- ترکیبات اضافه شده جهت بالا بردن مزایای مکمل به مانند BCAA و.....

پروتئین ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند

پروتئین هایی که منشا حیوانی دارند:شامل پروتئین های مشتق شده از شیر به مانند وی و کازئین، گوشت گاو (Beef)، سینه مرغ و تخم مرغ می باشند.
پروتئین هایی که منشا گیاهی دارند: شامل سویا، برنج، نخود فرنگی و جوانه گندم می باشد.
در مقایسه این دو دسته پروتئین، پروتئین های حیوانی هم از لحاظ میزان مواد مغذی و هم از لحاظ طعم، پر طرفدار تر می باشند. از میان پروتئین های حیوانی، وی پروتئین در صدر پروتئین ها قرار می گیرد.

وی پروتئین (Whey Protein):
پروتئین وی مشتق شده از شیر می باشد. سهم پروتئین موجود در شیر شامل 20% پروتئین وی و 80% پروتئین کازئین می باشد. در بین اکثریت، وی پروتئین هم از لحاظ طعم ، کیفیت و نیز قیمت، بهترین انتخاب می باشد. یکی از مزایای دیگر وی پروتئین، بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن می باشد.

وی پروتئین خود به دو دسته تقسیم می شود : وی کنسانتره (Whey Concentrate) - وی ایزوله (Whey Isdate)

تمامی محصولات وی از شیر تهیه می شوند. در طی فرایند تولید پنیر، زمانیکه شیر به دو بخش وی مایع و کشک تقسیم می شوند، وی از وی مایع استخراج می شود. در فرم مایع، وی مخلوطی از آب، چربی پروتئین و کربوهیدرات و لاکتوز می باشد. زمانی که به مرحله فیلتراسیون می رسد، جهت جدا کردن چربی، لاکتوز، کربوهیدرات، فرایند فیلتراسیون با دقت هر چه تمام انجام می گیرد. سرانجام، بعد از جدا شدن مقادیر کافی از این ترکیبات، باقی محصول حدود 80% پروتئین را شامل می شود. بنابراین به ازا هر 100 گرم پودر، حدود 80 گرم پروتئین خالص می توانید دریافت نمایید. این 80% پروتئین تهیه شده، به عنوان وی پروتئین کنسانتره شناخته می شود. در صورتی که 80% پروتئین موجود را دوباره فیلتراسیون کنید، باز مقادیر دیگری لاکتوز، کربوهیدرات و چربی جدا شده که پروتئین وی ایزوله با 90% پروتئین را تولید می کند. لذا در این حالت به ازای 100 گرم پودر، می توانید حدود 90 گرم پروتئین خالص بدست آورید. یک ترکیب ایزوله تقریبا فاقد لاکتوز بوده در حالی که وی کنسانتره حاوی مقادیری لاکتوز می باشد.

وی کنسانتره:از لحاظ قیمت وی کنسانتره بیشتر مقرون به صرفه است. سطح لاکتوز پایینی دارد که قابل تحمل برای بسیاری از افراد حساس به لاکتوز می باشد. مقادیر کم چربی و کربوهیدرات، از دیگر خصوصیات این مکمل می باشد.

وی ایزوله:وی ایزوله، تقریبا عاری از چربی بوده لذا برای افراد که تمایل دارند حداقل مقدار جربی را در رژیم غذایی خود داشته باشند، بسیار مناسب است. معمولا فاقد لاکتوز می باشند.

وی پروتئین می تواند از وی کنسانتره و یا وی ایزوله و یا ترکیبی از هر دو تهیه شود. فرم های دیگر پروتئین نیز گاها با وی پروتئین ها مخلوط شده و به عنوان پروتئین بلند (Protein Blend) معرفی می شوند.

کازئین یا پروتئین شیر (Caseine):
به مانند پروتئین، کازئین نیز یکی دیگر از مشتقات پروتئینی شیر می باشد. ار آنجا که بیشتر پروتئین شیر (80%)، کازئین می باشد، پروتئین شیر یا پروتئین کازئین معمولا به جای هم مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت اصلی بین وی و کازئین، در این است که وی در سیستم گوارشی سریعتر جذب می شود حال آنکه کازئین کند تر و به آرامی جذب می شود. از لحاظ طعم یکسان هستند.

پودر وی پروتئین و پرمیکس ویتامین پگاه

پودر وی پروتئین و پرمیکس ویتامین پگاه حاوی پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مقادیر قابل توجهی اسیدهای آمینه شاخه دار در این پودر موجود هستند. استفاده از این مکمل غذایی کارآیی ورزشکاران را بالا برده و بدون افزایش توده چربی موجب افزایش حجم عضلات می‌شود. کولین، تائورین، کارنیتین و اینوزیتول از اسید آمینه‌های موجود در این محصول به شمار می‌آیند. علاوه بر آمینو اسیدها پروتئین وی نیز در این محصول به کار رفته است که به راحتی برای بدن قابل هضم و جذب است. در هر سروینگ از این پودر حدود 24 گرم پروتئین را می‌توان برای بدن تامین کرد. این محصول با طعم دلنشین شکلات عرضه می‌شود و می‌توان آن را در آب یا شیر حل نموده و میل کرد. استفاده از مکمل پگاه فقط محدود به ورزشکاران نمی‌شود و همه افراد می‌توانند به منظور ارتقاء توانایی جسمی خود از آن بهره بگیرند. به همین دلیل خرید پروتئین وی پگاه رو به شما توصیه می کنیم.

مزایای استفاده از پروتئین وی

پروتئین Whey ترکیبی از پروتئین‌های ایزوله ‌شده از وی است. وی بخش مایع شیر بوده که در طول فرایند تولید پنیر به وجود می‌آید. شیر از دو پروتئین کازئین و وی تشکیل شده است. گاهی به هنگام باز کردن ماست شاید مایعی که روی آن است را دیده باشید. این مایع همان پروتئین وی است. بعد از اینکه این پروتئین را جدا کردند، فرایندهایی روی آن صورت می‌گیرد و به پروتئین وی تبدیل می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یک پودر همراه با آب یا شیر به مصرف رساند. به دلیل اینکه این پروتئین مزه خوبی ندارد معمولا آن را طعم‌ دار می‌کنند. پروتئین وی سبب افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی می‌شود. خاصیت ضد سرطانی، کاهش کلسترول و کاهش فشار خون از مزایای استفاده از پروتئین وی است. ورزشکاران عموما بیش از دیگران از پروتئین Whey استفاده می‌کنند تا در کنار افزایش حجم عضلات چربی‌ سوزی نیز داشته باشند.شما می توانید با بازدید از این سایت علاوه بر مشاوره با متخصصان در زمینه ورزشی، تغذیه و سلامت، وی پگاه را سفارش دهید.

 

تقریباً هر بدنسازی اهمیت مکمل پروتئین وی whey protein (آب پنیر) را می داند و بدون شک پروتئین وی پرطرفدار ترین، با کیفیت ترین و بهترین پروتئین در سراسر جهان است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.