روانشناسی رنگ ماشین

۲ بازديد

روان شناسی رنگ خودرو را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. رنگ یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در زندگی انسان ها است و نقش اساسی در ایجاد ارتباط میان انسان و محیط اطراف ایفا می کند. می توان گفت انسان ها و رنگ ها زیر مجموعه ای از نظام کا جهان می باشند که دائما در حال تعامل و تعادل با یکدیگر هستند.

روانشناسی رنگ خودرو های مختلف

پس از تحقیقات زیادی که دانشمندان درباره رنگ ماشین و شخصیت افراد داشته اند متوجه شدند، که رنگ ماشین نسبت به شخصیت افراد تغییر می کند. در این مطلب با روانشناسی رنگ خودرو بیشتر آشنا شوید.

مشکی :

رنگ مشکی رنگ قدرت است به همین دلیل معروف ترین رنگ برای خودرو های لوکس و قیمتی است. رنگ مشکی در کشور های اروپایی بسیار مورد توجه است. کسانی که رنگ مشکی را برای خودرو خود انتخاب می کنند افرادی شتاب زده هستند و بیشتر بر اساس حدس و گمان، قضاوت و تصمیم گیری می کنند. همچنین رنگ مشکی مورد توجه تجار است اما باید بگوییم این رنگ برای خودرو چندان مناسب نمی باشد، چون طبق آمار بدست آمده دارندگان خودرو های مشکی بیشترین آمار تصادفات کوچک و بزرگ را داشته اند، اما شاید علت این امر تاریکی مطلقی که در این رنگ موج می زند بتوان پیدا کرد.

سفید :

رنگ سفید حس پاکی و تازگی می دهد و همچنین خودرو را نو و دست نخورده نشان می دهد. این رنگ، رنگ غالب خودروها در سراسر جهان است. رانندگان خودرو های سفید از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و تمایل دارند که سریع ترین رانندگان جاده ها باشند.

نقره ای :

سومین رنگ پرطرفدار مربوط به رنگ خودروهای نقره ای است. صاحبان خودرو های نقره ای، خونسرد، آرام و متین هستند. رنگ نقره ای در جاده به خوبی دیده می شود بنابراین کمترین آمار تصادفات مربوط به خودروهای نقره ای است.

زرد :

افراد باهوش، سرزنده و شاداب این رنگ را انتخاب می کنند. از هر ۱۰۰ ماشین موجود در جاده ها فقط یکی از آن ها به رنگ زرد است.

آبی :

رنگ آبی جزو رنگ های سرد محسوب می شود و مردم اغلب آن را رنگ پایداری و امنیت می شمارند. داشتن خودرو آبی از اعتماد به نفس بالای صاحب آن سخن می گوید.

قرمز :

شما فردی بسیار پر انرژی هستید که تمایل زیادی به قدرت، عمل و اعتماد به نفس بالا دارید. با توجه به تحقیقات انجام شده رنگ قرمز ناخودآگاه فرد را به فکر سرعت و بی توجهی هدایت می کند. رنگ روشن خودرو های قرمز باعث می شود در جاده ها بهتر دیده شود ولی طبق آمار به دست آمده تصادفات در این رنگ از ماشین ها حائز اهمیت است که البته ممکن است به خاطر هیجان و بی توجهی راننده اتفاق بیفتد.

بنفش :

رنگ بنفش، رنگ عجیبی برای خودرو است و فقط افراد خاصی هستند که آن را انتخاب کنند. این افراد به قضاوت درگران اهمیت نمی دهند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و افرادی خوشحال و خلاق هستند.

قهوای :

در روانشناسی رنگ خودرو, رنگ قهوه ای ظاهری منحصر به فرد دارند و همچنین ظاهر غیر عادی دارند و قدرتمند تر از سایر رنگ ها است.

جمع‌بندی

بدون شک انتخاب رنگ ماشین به عوامل مختلفی همچون قیمت و مدل‌های موجود وابستگی دارد و نمی‌تواند به طور مطلق ویژگی‌های شخصیتی فرد را بیان کند. با این حال می‌تواند اندکی در ذهنیت اطرفیان شما تاثیر داشته باشد. همچنین باید اشاره کرد که تحقیقات صورت گرفته در این زمینه قطعیت ندارند اما می‌توانند اطلاعات نسبی خوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

 

فروشگاه مرکز یدک با هدف ارایه خدمات گسترده و با کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی توسط عاملیتهای مجاز خود اقدام به

سرویس دهی در حوزه لوازم یدکی هیوندای نموده و قدم های استواری را در جلب رضایت مشتریان ارجمند برداشته است.

۰ ۰

ویژگی های مهمی که یک دمپایی باید داشته باشد

۱ بازديد

با توجه به اینکه دمپایی به عنوان پاپوش یک وسیله کاربردی و مهم به منظور مراقبت از پاها محسوب می‌شود و اغلب افراد در منزل یا محیط‌های بیرون از خانه از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین بهتر است بانوان و آقایان در هنگام انتخاب و خرید دمپایی مناسب زنانه یا مردانه نکاتی را در نظر بگیرند تا علاوه بر انتخابی مطلوب و ایده‌آل، هنگام پوشیدن دمپایی دچار مشکل پادرد یا کمردرد و … نشوند.

در هنگام خرید دمپایی مناسب زنانه یا مردانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهتر است در هنگام خرید یک دمپایی مناسب برای خانم‌ها یا آقایان به نکات زیر توجه کنید:

  • دمپایی سبک وزن بخرید؛ چراکه دمپایی سنگین با وزن زیاد باعث خستگی پاهای شما در هنگام راه رفتن و پیاده‌روی می‌شود.
  • جنس دمپایی باید مرغوب و باکیفیت باشد؛ چراکه دمپایی با جنس نامرغوب و بی‌کیفیت به علت جریان نداشتن هوا در داخل آن، باعث عرق کردن و بو گرفتن پاهای شما می‌شود.
  • با توجه به انواع مدل‌های مختلف دمپایی در بازار ، بهتر است در هنگام خرید این کالا بر اساس مکانی که می‌خواهید دمپایی را در آنجا بپوشید، انتخاب خود را انجام دهید. به طور مثال می‌توانید از دمپایی روفرشی
  • به دلیل وزن کم و راحتی آن، برای پوشیدن در منزل و آپارتمان‌هایی که کف آنها سرامیک یا سنگ است، استفاده نمایید.
  • دمپایی بهتر است زیره ضخیمی داشته باشد؛ در نظر داشته باشید که به هر میزان ضخامت زیره دمپایی بیشتر باشد، انحنای رویه آن بیشتر بوده و برای راه رفتن و پوشیدن مناسب‌تر خواهد بود.
  • کفی دمپایی باید نرم و منعطف باشد؛ چراکه دمپایی با کفی زبر و سخت باعث بروز بیماری‌های بسیاری برای پاها و انگشتان شما می‌شود.
  • سعی کنید هنگام خرید انواع دمپایی، متناسب با اندازه و سایز پاهایتان اندازه آن را انتخاب کنید؛ چراکه بزرگ یا کوچک‌تر بودن اندازه دمپایی باعث می‌شود شما نتوانید به خوبی با آن راه بروید.
  • دمپایی باید دارای رنگ بندی شاد و متنوع باشد تا شما بتوانید با توجه به سلیقه خود یک نمونه را انتخاب نمایید. اگر به دنبال یک جفت دمپایی شیک
  • و مجلسی زنانه می‌گردید که خاص و ویژه باشد، می‌توانید به سراغ مدل‌های نگین‌دار، پاپیونی، گل‌دار و … بروید.
  • قیمت دمپایی نیز فاکتور دیگری است که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه نمود. در نظر داشته باشید که اگر جنس دمپایی مرغوب و باکیفیت باشد، به مراتب قیمت آن بالاتر خواهد بود. به‌عنوان ‌مثال دمپایی‌هایی که جنس آنها از چرم طبیعی است نسبت به دیگر انواع قیمت بالاتری دارند.

خرید دمپایی بهتر است حضوری باشد یا اینترنتی؟

اینکه برای خرید یک جفت دمپایی مناسب زنانه یا مردانه به فروشگاه عرضه کننده این محصول در سطح شهر بروید یا بخواهید در منزل پشت میز لپ‌تاپ نشسته و با یک کلیک ساده به صورت آنلاین و غیر حضوری خرید خود را انجام دهید، کاملاً سلیقه‌ای بوده و به شما عزیزان بستگی دارد. اما آنچه این روزها شاهد آن هستیم خرید آنلاین و غیر حضوری از فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌های معتبر است که افراد بسیاری این روش را انتخاب می‌کنند.

 

ما در این پست در مورد ویژگی های یک دمپایی مناسب صحبت نمودیم تا انواع دمپایی‌های را معرفی کنیم و برای اینکه شما بتوانید یک نمونه مناسب، ایده‌آل و باکیفیت را خریداری نمایید، نکاتی را درباره نحوه خرید این محصول برای شما بیان نمودیم.

در نظر داشته باشید که یک دمپایی مناسب علاوه بر اینکه باید از لحاظ ظاهری شیک و زیبا باشد، باید از ویژگی‌های دیگری از جمله سبکی، راحتی، کفی و زیره مناسب، جنس مرغوب، طرحی جذاب، رنگی شاد و قیمتی مناسب نیز برخوردار باشد تا بتواند یک انتخاب ایده‌آل بوده و برای خرید مناسب و کاربردی باشد.

 

بسیاری از فروشگاه ها به دنبال تولیدی هایی هستند که کار تولید عمده دمپایی ارزان برای بزرگسالان و همچنین دمپایی بچه گانه انجام می دهند هستند، که بزرگ ترین چالش آن ها نیز همین پیدا کردن تولیدکننده و پخش آن با بهترین و ارزان ترین قیمت موجود است.

۰ ۰

روش های کاربردی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

۱ بازديد

یکی از دغدغه‌های همیشگی فروشگاه‌های اینترنتی آن است که چه روش‌هایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی وجود دارد. در این نوشته سعی داریم تا به صورت مختصر و با مثال‌هایی چند روش کاربردی را به شما معرفی کنیم.

ارائهٔ کوپن و تخفیف

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده فروشی‌های آنلاین بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیده‌اید که از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها و روش‌ها و بهانه‌های گوناگون هستند. اما باید بدانید که از کوپن‌های تخفیف می‌توان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزهٔ خرید ایفا می‌کند.

ارائهٔ کتاب الکترونیک و… (Lead Magnetها)

طبق نمودار زیر میانگین نرخ تبدیل بازدیدکننده یک فروشگاه اینترنتی به خریداران بین ۲ تا ۳ درصد متغیر است. البته این یک میانگین جهانی است و در ایران با توجه به دیتایی که در اختیار پلتفرم یکتانت است این میانگین حدوداٌ از 0.1 تا 1 درصد است. بنابراین دست‌کم ۹۷٪ از این بازدیدکنندگان جای کار بیشتر دارند تا به خریداران تبدیل شوند.

به این فکر کنید که چه چیزی را می‌توانید ارائه دهید که به مشتری احتمالی کمک می‌کند تا مشکلی از او حل شود؟ لید مگنت باید چیزی باشد که به‌اندازه‌ای ارزشمند است که ارزش پرداخت پول را دارد، ولی شما آن را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهید.

ارائهٔ برنامهٔ وفاداری (Loyalty Program)

شما فقط نمی‌خواهید مشتریان محصولات شما را بخرند، بلکه می‌خواهید به خرید از شما ادامه بدهند. برندهای تجارت الکترونیک با ایجاد احساس ارزشمند بودن در بهترین مشتریان خود به این هدف می‌رسند. برای انجام این کار از طریق یک برنامهٔ وفاداری مشتری به آنها پاداش‌های ارزشمندی بدهید. برنامهٔ وفاداری‌ای ایجاد کنید که به مشتریان انگیزه‌ای برای خریدهای بیشتر یا هزینه کردن مبلغ بیشتری در هر خرید می‌دهد. برنامه‌های وفاداری شکل‌های گوناگونی دارند، ولی به‌طور کلی به‌صورت سیستمی هستند که در آن امتیاز مشتری افزایش می‌یابد و این امتیازها قدرت خرید بیشتری به او می‌دهد.

جایزه بدهید

مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. با دادن جایزه کاری کنید که مردم درمورد برند شما صحبت کنند. تبلیغ جایزه‌ها روی وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی، برند شما را درمعرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد و فروش شما یا لیست ایمیل شما را طولانی‌تر می‌کند. بامیلو با چنین کمپینی که در زیر می‌بینید مشتریان جدیدی را برای خود ایجاد کرد.

برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکهٔ اجتماعی یا کانال دیگری برگزار می‌کنید) یکی از بهترین روش‌هایی است که برندهای تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از آن می‌توانند کاربران بیشتری را از برند خود آگاه کنند، جامعه‌ای تشکیل بدهند، ترافیک و میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را بالا ببرند و فروش خود را افزایش دهند.

ایجاد چالش

زمانی‌که درمورد این مقاله تحقیق می‌کردم با تاکتیکی سرگرم‌کننده برخورد کردم و متوجه شدم که این تاکتیک، یعنی ایجاد چالش، ایده‌ای قدرتمند است. کسانی که در این چالش شرکت می‌کنند، همگی انگیزهٔ مشترکی دارند. آنها از ایده‌های شما استقبال می‌کنند، احتمالا محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند و ممکن است از محصولات شما خرید کنند، یا دست‌کم خاطره‌ای به‌یادماندنی و شخصی از برند شما کسب کنند. چالش‌هایی مثل #نه_به_… که موارد زیادی را خودتان دیده‌اید.

فروش متقابل (Cross-Sell)

مطلبی در بلاگ SEMRush به شکل هوشمندانه‌ای توصیه می‌کند که برای افزایش فروش اینترنتی، روی فروش متقابل محصولات خود تمرکز کنیم. به عنوان مثال وقتی مشتری از شما گوشی تلفن همراهی خریده است، به او پیشنهاد دهید که محافظ صفحهٔ نمایش یا قاب گوشی را نیز خریداری کند. پیدا کردن چنین فرصت‌های کاربردی هنر شماست.

بیش‌فروشی (Up-Sell)

بیش فروشی نیز یکی دیگر از روش های افزایش فروش اینترنتی موثر است. به‌گفتهٔ Econsultancy این روش ۲۰ برابر بیشتر از فروش متقابل مؤثر است. معمولاً خریداران نمی‌دانند که کالای برتری نیز وجود دارد. در این روش شما به مشتری که پیش یا پس از یک خرید موفق پیشنهاد یک خرید بهتر و گران‌تر را می‌هید چرا که در این حین، احتمال خرید محصول برتر بعدی مشتریان بالاتر می‌رود. پس فروشگاه خود را برای بیش‌فروشی آماده کنید و موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

  • محصول پیشنهادی باید با نیازهای اصلی مشتری مطابقت داشته باشد.
  • حساسیت به قیمت باید اهمیت زیادی داشته باشد، بنابراین درمورد مزیت‌های امکانات بیشتر کالای پیشنهادی به‌طور واضح توضیح بدهید.

نمایش پرفروش‌ترین محصولات

اگر از یک میزبان مخصوص سرو غذا در هتل بپرسید که غذای محبوب آنها چیست، احتمالا به شما پاسخ می‌دهد: «محبوب‌ترین پاستای ما … است» یا «اگر خیلی گرسنه باشید، باید بگویم که همه واقعا عاشق … ما هستند» یا چیزی شبیه این. غذای پیشنهادی او غذای شناخته‌شده و معروف آنهاست، یا غذایی است که به‌راحتی آماده می‌شود یا بیشتر از غذاهای دیگر برای آنها سودآور است. بسیاری از رستوران‌ها با مشخص کردن محبوب‌ترین غذاهای خود در منوی رستوران شما را از پرسیدن چنین سؤال‌هایی بی‌نیاز می‌کنند. شرکت‌های تجارت الکترونیک نیز می‌توانند همین‌طور عمل کنند.

ایجاد دستیاران تعاملی

برای خریداران ارزشمند است که فروشگاه‌های اینترنتی برای کمک به اتخاذ تصمیم‌های آگاهانه‌تر، اطلاعات و توصیه‌هایی را به آنها ارائه بدهند. در وب‌سایت خود از مجموعهٔ گسترده‌ای از ابزارهای تعاملی می‌توانید استفاده کنید. این ابزارها مانند ابزارهای ارتباط با مشتریان یا ربات سخنگو (ChatBot) یا سیستم‌های پیشنهادگر (Recommendation Engine) استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان می‌دهد که مجموعه‌ای از سؤالات را از مشتری بپرسید و براساس پاسخ‌های مشتری توصیه‌هایی را به او ارائه بدهید، درست مانند کاری که فروشنده می‌تواند برای کمک به او انجام دهد. فروشگاه آنلاین عینک لوناتو بر اساس سبک چهره مشتریان، پیشنهاد محصولات خود را شخصی‌سازی می‌کند.

ساخت ویدئوهای نمایشی

بدون شک نمایش تصاویر به فروش محصولات کمک می‌کند، ولی استفاده از تصاویر روشی معمولی و عادی است. شما می‌توانید فروش محصولات جدید، ویژه یا محبوب خود را با تولید ویدئوهای تبلیغاتی یا ویدئوهای کوتاهی که به بررسی محصول می‌پردازند، افزایش دهید.

این ایده را فقط برای چند مورد از محصولات خود امتحان کنید و اثر آن را بسنجید تا متوجه شوید که آیا سرمایه‌گذاری روی تولید ویدئو بازدهی دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که نمایش ویدئو موجب افزایش فروش می‌شود، می‌توانید این برنامه را با تولید ویدئوهای بیشتر گسترش دهید و روش‌های مختلف تولید ویدئو و انواع مختلف ویدئو را امتحان کنید.دیجیکالا همان‌طور که می‌دانید برای بسیاری از محصولات دیجیتال خود ویدئوهای بسیار جذابی تولید می‌کند.

ریسک مشتری را کم کنید

صفحهٔ اصلی وب‌سایت شما باید دارای «کاهنده‌های ریسک» باشد، یعنی اعلان‌هایی که به برطرف کردنِ اعتراض‌ها و شکایت‌ها کمک کرده و آرامش‌خاطر بیشتری به خریداران می‌دهند، مانند:

  • ارسال رایگان
  • تحویل سریع
  • تضمین بازگشت پول
  • امکان مرجوعی کالا به‌صورت رایگان (Free Returns)
  • امنیت تراکنش‌های مالی

ولی بسیاری از بازدیدکنندگان مستقیما وارد صفحات محصولات می‌شوند و صفحهٔ اصلی وب‌سایت را نمی‌بینند. بنابراین باید مهم‌ترین پیام‌های کاهش ریسک در دست‌کم یک مکان مشخص در صفحات محصولات نیز نمایش داده شود. برخی از کاهنده‌های ریسکی که معمولاً بین فروشگاه‌های ایرانی مرسوم است چنین مواردی است که در تصویر زیر که مربوط است به یک فروشگاه آرایشی می‌بینید.

بدون شک امروزه روش‌های گوناگون و موثری برای جذب و افزایش مشتریان هر کسب و کاری وجود دارد، یکی از این روشها که بسیار اهمیت دارد و شما می توانید با استفاده از این امکان به یک کسب و کار موفق تبدیل شوید و فعالیت حرفه ای در زمینه مارکتینگ و برندنیگ شغل خود داشته باشید؛ داشتن یک وب سایت مناسب و حرفه ای است. اما شاید با خود به این موضوع فکر کنید که هزینه طراحی وب سایت بسیار زیاد است و نمی توانید به این هدف خود در کسب و کارتان دست یابید.

اگر به دنبال ارتقا و بهبود سئو سایت خود هستید، اگر وب سایت شما در صفحه نتایج ظاهر نمی‌شود، اگر ترافیک وب سایت شما اخیراً کاهش یافته است و نمی‌دانید چرا! اگر میزان تماس و فروش شما کاهش یافته است، اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید و می‌خواهید به سرعت کسب و کار جدید را رشد دهید، پس شما نیاز به دریافت خدمات سئودارید.

در کسب و کارهای آنلاین، بهترین راه برای تبلیغات و افزایش ترافیک سایت، ارتقای سئو سایت است. سئو سایت (SEO) یا بهینه سازی سایت موثرترین روش جذب مشتری هدفمند است.

۰ ۰

مکمل پروتئین وی

۱ بازديد

چه نوع مکمل پروتئینی انتخاب کنیم؟

مکمل های پروتئینی یک مجموعه وسیع با قدرت انتخاب بالا هستند. انتخاب مکمل پروتئینی صحیح یک مشکل اساسی بسیاری از ورزشکاران می باشد.

مکمل های پروتئینی به دلایلی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می کنند:
- نسبت به غذا های پر پروتئین مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات راحت تر تهیه می شوند.
- نسبت به غذاهای پروتئینی، حداقل میزان چربی و کلسترول را دارند.
- نسبت به غذا های پروتئینی، از لحاظ هزینه ارزان تر هستند.
- طعم های خوشایندی داشته که قابل استفاده برای عموم می باشند.

مهمترین نگرانی بسیاری از مردم در انتخاب پروتئین، حساسیت هایی که ممکن است به دلیل وجود لاکتوز، سویا، کازئین و حتی تخم مرغ ایجاد نمایند. نگرانی دیگر می تواند به ترکیبات مصنوعی به کار رفته در درون مکمل ها نیز مربوط باشد.

علی رغم تنوع مکمل های پروتئینی موجود، تفاوت های اساسی در زیر عنوان شده است:
- نوع پروتئین مصرف شده
- نوع شیرین کننده و اسانس های به کار رفته
- هزینه
- ترکیبات اضافه شده جهت بالا بردن مزایای مکمل به مانند BCAA و.....

پروتئین ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند

پروتئین هایی که منشا حیوانی دارند:شامل پروتئین های مشتق شده از شیر به مانند وی و کازئین، گوشت گاو (Beef)، سینه مرغ و تخم مرغ می باشند.
پروتئین هایی که منشا گیاهی دارند: شامل سویا، برنج، نخود فرنگی و جوانه گندم می باشد.
در مقایسه این دو دسته پروتئین، پروتئین های حیوانی هم از لحاظ میزان مواد مغذی و هم از لحاظ طعم، پر طرفدار تر می باشند. از میان پروتئین های حیوانی، وی پروتئین در صدر پروتئین ها قرار می گیرد.

وی پروتئین (Whey Protein):
پروتئین وی مشتق شده از شیر می باشد. سهم پروتئین موجود در شیر شامل 20% پروتئین وی و 80% پروتئین کازئین می باشد. در بین اکثریت، وی پروتئین هم از لحاظ طعم ، کیفیت و نیز قیمت، بهترین انتخاب می باشد. یکی از مزایای دیگر وی پروتئین، بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن می باشد.

وی پروتئین خود به دو دسته تقسیم می شود : وی کنسانتره (Whey Concentrate) - وی ایزوله (Whey Isdate)

تمامی محصولات وی از شیر تهیه می شوند. در طی فرایند تولید پنیر، زمانیکه شیر به دو بخش وی مایع و کشک تقسیم می شوند، وی از وی مایع استخراج می شود. در فرم مایع، وی مخلوطی از آب، چربی پروتئین و کربوهیدرات و لاکتوز می باشد. زمانی که به مرحله فیلتراسیون می رسد، جهت جدا کردن چربی، لاکتوز، کربوهیدرات، فرایند فیلتراسیون با دقت هر چه تمام انجام می گیرد. سرانجام، بعد از جدا شدن مقادیر کافی از این ترکیبات، باقی محصول حدود 80% پروتئین را شامل می شود. بنابراین به ازا هر 100 گرم پودر، حدود 80 گرم پروتئین خالص می توانید دریافت نمایید. این 80% پروتئین تهیه شده، به عنوان وی پروتئین کنسانتره شناخته می شود. در صورتی که 80% پروتئین موجود را دوباره فیلتراسیون کنید، باز مقادیر دیگری لاکتوز، کربوهیدرات و چربی جدا شده که پروتئین وی ایزوله با 90% پروتئین را تولید می کند. لذا در این حالت به ازای 100 گرم پودر، می توانید حدود 90 گرم پروتئین خالص بدست آورید. یک ترکیب ایزوله تقریبا فاقد لاکتوز بوده در حالی که وی کنسانتره حاوی مقادیری لاکتوز می باشد.

وی کنسانتره:از لحاظ قیمت وی کنسانتره بیشتر مقرون به صرفه است. سطح لاکتوز پایینی دارد که قابل تحمل برای بسیاری از افراد حساس به لاکتوز می باشد. مقادیر کم چربی و کربوهیدرات، از دیگر خصوصیات این مکمل می باشد.

وی ایزوله:وی ایزوله، تقریبا عاری از چربی بوده لذا برای افراد که تمایل دارند حداقل مقدار جربی را در رژیم غذایی خود داشته باشند، بسیار مناسب است. معمولا فاقد لاکتوز می باشند.

وی پروتئین می تواند از وی کنسانتره و یا وی ایزوله و یا ترکیبی از هر دو تهیه شود. فرم های دیگر پروتئین نیز گاها با وی پروتئین ها مخلوط شده و به عنوان پروتئین بلند (Protein Blend) معرفی می شوند.

کازئین یا پروتئین شیر (Caseine):
به مانند پروتئین، کازئین نیز یکی دیگر از مشتقات پروتئینی شیر می باشد. ار آنجا که بیشتر پروتئین شیر (80%)، کازئین می باشد، پروتئین شیر یا پروتئین کازئین معمولا به جای هم مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت اصلی بین وی و کازئین، در این است که وی در سیستم گوارشی سریعتر جذب می شود حال آنکه کازئین کند تر و به آرامی جذب می شود. از لحاظ طعم یکسان هستند.

پودر وی پروتئین و پرمیکس ویتامین پگاه

پودر وی پروتئین و پرمیکس ویتامین پگاه حاوی پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مقادیر قابل توجهی اسیدهای آمینه شاخه دار در این پودر موجود هستند. استفاده از این مکمل غذایی کارآیی ورزشکاران را بالا برده و بدون افزایش توده چربی موجب افزایش حجم عضلات می‌شود. کولین، تائورین، کارنیتین و اینوزیتول از اسید آمینه‌های موجود در این محصول به شمار می‌آیند. علاوه بر آمینو اسیدها پروتئین وی نیز در این محصول به کار رفته است که به راحتی برای بدن قابل هضم و جذب است. در هر سروینگ از این پودر حدود 24 گرم پروتئین را می‌توان برای بدن تامین کرد. این محصول با طعم دلنشین شکلات عرضه می‌شود و می‌توان آن را در آب یا شیر حل نموده و میل کرد. استفاده از مکمل پگاه فقط محدود به ورزشکاران نمی‌شود و همه افراد می‌توانند به منظور ارتقاء توانایی جسمی خود از آن بهره بگیرند. به همین دلیل خرید پروتئین وی پگاه رو به شما توصیه می کنیم.

مزایای استفاده از پروتئین وی

پروتئین Whey ترکیبی از پروتئین‌های ایزوله ‌شده از وی است. وی بخش مایع شیر بوده که در طول فرایند تولید پنیر به وجود می‌آید. شیر از دو پروتئین کازئین و وی تشکیل شده است. گاهی به هنگام باز کردن ماست شاید مایعی که روی آن است را دیده باشید. این مایع همان پروتئین وی است. بعد از اینکه این پروتئین را جدا کردند، فرایندهایی روی آن صورت می‌گیرد و به پروتئین وی تبدیل می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یک پودر همراه با آب یا شیر به مصرف رساند. به دلیل اینکه این پروتئین مزه خوبی ندارد معمولا آن را طعم‌ دار می‌کنند. پروتئین وی سبب افزایش قدرت، رشد عضلانی و از دست دادن چربی می‌شود. خاصیت ضد سرطانی، کاهش کلسترول و کاهش فشار خون از مزایای استفاده از پروتئین وی است. ورزشکاران عموما بیش از دیگران از پروتئین Whey استفاده می‌کنند تا در کنار افزایش حجم عضلات چربی‌ سوزی نیز داشته باشند.شما می توانید با بازدید از این سایت علاوه بر مشاوره با متخصصان در زمینه ورزشی، تغذیه و سلامت، وی پگاه را سفارش دهید.

 

تقریباً هر بدنسازی اهمیت مکمل پروتئین وی whey protein (آب پنیر) را می داند و بدون شک پروتئین وی پرطرفدار ترین، با کیفیت ترین و بهترین پروتئین در سراسر جهان است.

۰ ۰

اولین مطالب آزمایشی من

۱ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۱ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.