روانشناسی رنگ ماشین

۱۹ بازديد

روان شناسی رنگ خودرو را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم. رنگ یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در زندگی انسان ها است و نقش اساسی در ایجاد ارتباط میان انسان و محیط اطراف ایفا می کند. می توان گفت انسان ها و رنگ ها زیر مجموعه ای از نظام کا جهان می باشند که دائما در حال تعامل و تعادل با یکدیگر هستند.

روانشناسی رنگ خودرو های مختلف

پس از تحقیقات زیادی که دانشمندان درباره رنگ ماشین و شخصیت افراد داشته اند متوجه شدند، که رنگ ماشین نسبت به شخصیت افراد تغییر می کند. در این مطلب با روانشناسی رنگ خودرو بیشتر آشنا شوید.

مشکی :

رنگ مشکی رنگ قدرت است به همین دلیل معروف ترین رنگ برای خودرو های لوکس و قیمتی است. رنگ مشکی در کشور های اروپایی بسیار مورد توجه است. کسانی که رنگ مشکی را برای خودرو خود انتخاب می کنند افرادی شتاب زده هستند و بیشتر بر اساس حدس و گمان، قضاوت و تصمیم گیری می کنند. همچنین رنگ مشکی مورد توجه تجار است اما باید بگوییم این رنگ برای خودرو چندان مناسب نمی باشد، چون طبق آمار بدست آمده دارندگان خودرو های مشکی بیشترین آمار تصادفات کوچک و بزرگ را داشته اند، اما شاید علت این امر تاریکی مطلقی که در این رنگ موج می زند بتوان پیدا کرد.

سفید :

رنگ سفید حس پاکی و تازگی می دهد و همچنین خودرو را نو و دست نخورده نشان می دهد. این رنگ، رنگ غالب خودروها در سراسر جهان است. رانندگان خودرو های سفید از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و تمایل دارند که سریع ترین رانندگان جاده ها باشند.

نقره ای :

سومین رنگ پرطرفدار مربوط به رنگ خودروهای نقره ای است. صاحبان خودرو های نقره ای، خونسرد، آرام و متین هستند. رنگ نقره ای در جاده به خوبی دیده می شود بنابراین کمترین آمار تصادفات مربوط به خودروهای نقره ای است.

زرد :

افراد باهوش، سرزنده و شاداب این رنگ را انتخاب می کنند. از هر ۱۰۰ ماشین موجود در جاده ها فقط یکی از آن ها به رنگ زرد است.

آبی :

رنگ آبی جزو رنگ های سرد محسوب می شود و مردم اغلب آن را رنگ پایداری و امنیت می شمارند. داشتن خودرو آبی از اعتماد به نفس بالای صاحب آن سخن می گوید.

قرمز :

شما فردی بسیار پر انرژی هستید که تمایل زیادی به قدرت، عمل و اعتماد به نفس بالا دارید. با توجه به تحقیقات انجام شده رنگ قرمز ناخودآگاه فرد را به فکر سرعت و بی توجهی هدایت می کند. رنگ روشن خودرو های قرمز باعث می شود در جاده ها بهتر دیده شود ولی طبق آمار به دست آمده تصادفات در این رنگ از ماشین ها حائز اهمیت است که البته ممکن است به خاطر هیجان و بی توجهی راننده اتفاق بیفتد.

بنفش :

رنگ بنفش، رنگ عجیبی برای خودرو است و فقط افراد خاصی هستند که آن را انتخاب کنند. این افراد به قضاوت درگران اهمیت نمی دهند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و افرادی خوشحال و خلاق هستند.

قهوای :

در روانشناسی رنگ خودرو, رنگ قهوه ای ظاهری منحصر به فرد دارند و همچنین ظاهر غیر عادی دارند و قدرتمند تر از سایر رنگ ها است.

جمع‌بندی

بدون شک انتخاب رنگ ماشین به عوامل مختلفی همچون قیمت و مدل‌های موجود وابستگی دارد و نمی‌تواند به طور مطلق ویژگی‌های شخصیتی فرد را بیان کند. با این حال می‌تواند اندکی در ذهنیت اطرفیان شما تاثیر داشته باشد. همچنین باید اشاره کرد که تحقیقات صورت گرفته در این زمینه قطعیت ندارند اما می‌توانند اطلاعات نسبی خوبی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

 

فروشگاه مرکز یدک با هدف ارایه خدمات گسترده و با کیفیت بر اساس استانداردهای جهانی توسط عاملیتهای مجاز خود اقدام به

سرویس دهی در حوزه لوازم یدکی هیوندای نموده و قدم های استواری را در جلب رضایت مشتریان ارجمند برداشته است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.